
Hrana ni za tjavendan
Cilji:
- Zmanjšati in preprečiti nastajanje odpadne hrane v šolah in doma.
- Spodbuditi praktično uporabo neporabljene hrane in prikazati pravilen način shranjevanja prehranskih izdelkov (kuharski mojster ni tisti, ki dobro kuha ter ustvarja veliko odpadkov, temveč tisti, ki premišljeno nakupuje in porabi vse sestavine).
- Pravilno reciklirati in odlagati ostanke hrane (kompostiranje in ločeno odlaganje v zabojnik za biološke odpadke).
- Povečati zavedanje in izobraževati o odgovornem odnosu do hrane v celotni prehranski verigi ter posebej ravnanju z odpadno hrano.
- Spodbujati trajnosten življenjski slog in navade v šolah in doma z odgovornim odnosom do hrane.
- Spoznajo kam gre hrana, ki ostane na naši šoli.
- Sodelujejo s kuharji na naši šoli.
- Naštevajo ideje, kako lahko zavržemo manj hrane.
Dejavnosti:
- Sodelovanje v nagradnem natečaju Reciklirana kuharija in Hranozavest.
- Izpeljava dejavnosti ob mednarodnem dnevu ozaveščanja o izgubah hrane in odpadni hrani (29. september).
- Izdelava razredne kuharske knjige – Priprava receptov za obroke v šoli in doma iz ostankov hrane ali manjših količin živil:zajtrk/malica/prigrizek, predjed, enolončnica, glavna jed in sladica,lokalne in sezonske jedi, zajtrk/malica/prigrizek, predjed, enolončnica, glavna jed in sladica.
- Izdelava dnevnika spremljanja količine in vrste odpadne hrane v šoli in doma.
- Izdelava pogrinjka z voščenkami.
- Ločevanje odpadkov.
- Kompostiranje.
- Premišljen nakup.
- Uvodni pogovor o zavrženi hrani: Z učenci se pogovorim o tem, zakaj je veliko hrane zavržene, kaj so najpogostejši vzroki (npr. preveliki nakupi, neustrezno shranjevanje, ostanki hrane, ki je ne porabimo), in kakšne posledice ima to za okolje (npr. poraba naravnih virov, vpliv na podnebje).
- Preudarno načrtovanje obrokov: Učenci bodo v manjših skupinah dobili nalogo, da za en teden načrtujejo obroke zase in svojo družino, pri čemer morajo upoštevati, kako uporabiti že obstoječe sestavine. Vsaka skupina bo prejela seznam sestavin, ki so običajno ostale od prejšnjih obrokov (npr. kruh, krompir, zelenjava) in ustvarila ideje, kako jih vključiti v prihodnje obroke.
- Izdelava “Pametnega nakupovalnega seznama”: Skupine učencev bodo nato izdelale nakupovalni seznam za teden dni, pri čemer morajo paziti, da vključijo le sestavine, ki jih resnično potrebujejo, in se izognejo nepotrebnemu kopičenju hrane. Pogovorimo se o tem, kako lahko načrtovan nakup prepreči prekomerno trošenje hrane in zmanjšanje odpadkov.
- Izdelava Kuharske knjige: Vsaka skupina bo imela izziv, da iz “ostankov” sestavi in po želji doma pripravi en obrok. Dodelim jim sestavine, ki bi lahko ostale po običajnih obrokih (npr. star kruh, krompir, kuhano meso ali zelenjava), in jih spodbudim, da z malo ustvarjalnosti ustvarijo nov obrok (npr. kruhove kocke, tortilje, pire krompir). Rezultate predstavijo celotnemu razredu.
- Z izdelano kuharsko knjigo se pridružimo nagradnemu natečaju RECIKLIRANA KUHARIJA.