Select Page

Ekobranje za ekoživljenje

CILJI:

S prebiranjem literature z različnimi ekološko obarvanimi temami med otroci, učenci in dijaki:

  • spodbujamo pozitiven odnos do branja,
  • spodbujamo individualno kreativno mišljenje,
  • razvijamo pozitiven odnos do okolja,
  • spodbujamo aktivno vključevanje v okolje,
  • spodbujamo različne aktivnosti z ekološkimi vsebinami,
  • spodbujamo medpredmetno povezovanje,
  • spodbujamo ustvarjanje konkretnih izdelkov (risba, plakati, zgodbe, pesmi, spisi …) …

AKTIVNOSTI

Učenci 1. razreda bomo prebirali priporočene pravljice. K sodelovanju bomo povabili devetošolce, ki so postali naši mentorji. Skupaj bomo imeli bralne čajanke, na katerih bomo brali knjige in skupaj poustvarjali.

Sodelovali bomo tudi na likovnih natečajih.

Izdelali bomo EKONAHRBTNIK, ki bo potoval skupaj z učenci domov. Vanj bomo vložili prazen zvezek v katerega bodo starši skupaj z otroki zapisali vtise, ilustrirali, dodali izzive, o prebrani knjigi

Vodja projekta: Vesna Špegelj

VSEBINA IN SEZNAM GRADIVA:

V šolskem letu 2023/2024 prvič organiziramo Eko bralno značko z namenom, da bi z branjem literature z ekološko vsebino krepili ustvarjalno mišljenje in ekološko zavest.

Učenci bodo z branjem razvijali pozitiven odnos do okolja in se vanj aktivno vključevali, izvajali različne aktivnosti z ekološkimi vsebinami, medpredmetno povezovali ter ustvarjali konkretne izdelke (risbe, slike, plakate, zgodbe, pesmi, spise). Mesečno bodo učenci imeli možnost poustvarjati po prebrani knjigi ali poljudno znanstvenem članku iz revij kot so: GEA, PIL, Moj planet ter spletni otroški časopis Časoris.

Učenci za opravljeno eko bralno značko preberejo dve ali več knjig in en članek. Vsi, ki bodo uspešno opravili Eko bralno značko, bodo ob koncu šolskega leta prejeli priznanje.

Seznam gradiva za eko bralno značko – II. triada:

  • Alan Alexander Milne: Medved Pu
  • Andreas Steinhöfel: Riko, Oskar in senčne prikazni
  • B. Graham: Cvetka obišče gospoda Zimo
  • C. Hiaasen: Skovikanje
  • D. Muck: Kakšne barve je svet
  • D. Zupan: Rdeči teloh
  • E. Kaestner: Pikica in Tonček
  • Eric Knight: Lassie se vrača (boljši bralci)
  • F. Bevk. Pastirci
  • F. Bevk: Grivarjevi otroci
  • Gudrun Pausewang: Dam ti še zadnjo priložnost, Bog
  • Ivan Gantschev: Drevo Krištof
  • J. Green: Odpadki in recikliranje
  • J. Green: Varčevanje z energijo
  • J. Green: Varčevanje z vodo
  • J. Vidmar. Debeluška
  • J. Vidmar: Prijatelja
  • L. Suhodolčan: Na večerji s krokodilom
  • Ljudska:  O začarani jelši
  • Ludvik Aškenazy: Ukradeni mesec
  • M. Ende: Momo
  • M. Pfister: Zaklad skalnih mišk
  • Neža Maurer: Pikapolonica na prašni cesti
  • P. Devereux: Ekologija
  • P. Kovač: Težave in sporočila psička Pafija
  • P. Kovač: Zelišča male čarovnice
  • Polonca Kovač: Kaja in njena družina
  • R. Dahl: Matilda
  • R. Dahl: Veliki dobrodušni velikan
  • S. Makarovič: Smetiščni muc
  • S. Parker: Odpadki in recikliranje
  • S. Parker: Ogrožena narava
  • S. Parker: Onesnaženi planet
  • S. Parker: Podnebna kriza
  • S. Rogelj: Bistrica Kalščica
  • S. Rozman: Oblaček pohajaček
  • U. Krempl: Zgodbe iz zelenega gozda
  • W. Ihimaera: Legenda o jezdecu kitov
  • Landa: Zgodbe o delfinih

          CILJI:

          S prebiranjem literature z različnimi ekološko obarvanimi temami med otroci, učenci in dijaki:

          • spodbujamo pozitiven odnos do branja,
          • spodbujamo individualno kreativno mišljenje,
          • razvijamo pozitiven odnos do okolja,
          • spodbujamo aktivno vključevanje v okolje,
          • spodbujamo različne aktivnosti z ekološkimi vsebinami,
          • spodbujamo medpredmetno povezovanje,
          • spodbujamo ustvarjanje konkretnih izdelkov (risba, plakati, zgodbe, pesmi, spisi …) …

          Vodja projekta: Danijela Kajzer

          Accessibility