Biotska pestrost

Ali otroci  razumejo, kakšen je njihov vpliv na naravo in na svet okoli nas? Ali se zavedajo, kako naša vsakodnevna dejanja spreminjajo okolje v naši neposredni bližini in širše? Kako jim razložiti, da lahko naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe, ki vplivajo na vsa živa bitja na svetu? Ali vedo, da je biotska pestrost odvisna od podnebnih razmer in da zaradi podnebnih sprememb številne vrste izumirajo?

Preko različnih aktivnosti bodo spoznali pomen rastlin za vsa živa bitja, opazovali vreme in spremembe, ki se dogajajo, pomagali jim bomo razumeti te spremembe, raziskovali bodo živi svet v neposredni bližini ustanove in širše, predstavili jim bomo pojem biotska pestrost in zakaj določene vrste izginjajo ter jih naučili, da je potrebno za vsako živo bitje skrbeti.

 

 

CILJI
Učenci:

  • Opazujejo vreme, spoznavajo vremenske pojave, podnebne spremembe, medsebojne vplive vremenskih pojavov in biotske pestrosti.
  • Poznajo pojem biotska pestrost.
  • Raziskujejo biotsko pestrost (rastline in živali) v neposredni bližini vrtca/šole.
  • Spoznavajo avtohtone in tujerodne vrste živih bitij.
  • Spoznavajo življenjski cikel živih bitij.
  • Spoznavajo dele rastlin in osnovne pogoje za rast rastlin.
  • Opazujejo odzive živih bitij na spremembe v naravi.
  • Spoznavajo vrste živih bitij, ki izumirajo.
  • Razvijajo spoštljiv in pozitiven odnos do narave.
  • Cenijo vodo kot življenjsko vrednoto.
  • Raziskati rastline in živali v okolici šole.
  • Opazovati dele rastlin in osnovne pogoje za rast rastlin.
  • Razvijati spoštljiv odnos do narave.
  • Načrtovati ukrepe, s katerimi lahko varčujemo s porabo vode.
  • Spoznati najpogostejša onesnažila vode in posledice onesnaževanja z njimi.
  • Poznajo vire pitne vode.
  • Poznajo kroženje vode v naravi.
  • Spoznajo najpogostejša onesnažila vode in posledice onesnaževanja z njimi.
  • Se seznanijo s porabo vode doma in v vrtcu/šoli.
  • Načrtujejo ukrepe, s katerimi lahko varčujejo s porabo vode (doma in v vrtcu/šoli).
  • Se seznanijo z delovanjem čistilne naprave.
  • Se seznanijo s problematiko pomanjkanja pitne vode na Zemlji …
  • Povečanje ozaveščenosti o biotski pestrosti: Učenci bodo spoznali pojem biotske pestrosti, pomen rastlinskih in živalskih vrst ter njihovo vlogo v ekosistemih ob vodnih telesih.
  • Raziskovanje lokalnega okolja: Učenci bodo raziskovali vodna telesa v bližini šole in opazovali tamkajšnje rastlinske in živalske vrste – tako avtohtone kot tujerodne.
  • Razvijanje pozitivnega odnosa do narave: S sodelovanjem v čistilnih akcijah in opazovanjem sprememb v naravi bodo učenci razvijali spoštovanje do narave in vodnih virov.
  • Razumevanje vpliva podnebnih sprememb: Učenci bodo spremljali spremembe v živalskem in rastlinskem svetu ter povezovali te spremembe s podnebnimi vplivi.
  • Razvijanje ekoloških vrednot: Učenci bodo spoznali pomen skrbi za naravne vire, kot je voda, ter načine za zmanjševanje onesnaženja in varčevanje z vodo.

     

    OPIS AKTIVNOSTI:

    • Pogovor o vremenu in vremenskih pojavih (opazovanje in beleženje vremena, fotozapis);vremena, razlikovanje vremenskih pojavov skozi letne čase); pogovor o podnebnih Spremembah (kaj/kdo jih povzroča, kakšne so posledice podnebnih sprememb na biotskopestrost).
    • Izdelava herbarija – spoznavanje najpogostejših drevesnih vrst v okolici ustanove (prepoznavanje debla, listov,ploda, prepoznavanje na fotografiji).
    • Obisk gozda v bližini ustanove (obiščite ga z gozdarjem, naj predstavifunkcije gozdov, težave,ki se pojavljajo – žledolom, podlubniki …).
    • Opazovanje rasti rastlin (kaj potrebujejo za rast, primerjava rasti v senci in na soncu, sejanje rastlin in opazovanje rasti ob različnih pogojih (odvzamemo vodo, svetlobo), spoznavanje delov rastlin, uvajanje pojma fotosinteza, pomen rastlin za vsa živa bitja).
    • Spremljanje ozelenitve dreves spomladi (merjenje listov – koliko časa potrebujejo, da zrastejo do svoje polne dolžine), opazovanje rjavenja listov jeseni (opazovanje spreminjanja barv in beleženje, koliko časa je potrebno, da list odpade).
    • Merjenje obsega debel dreves (naredimo v gozdu tekmovanje – kdo najde najdebelejše drevo).
    • Popis živalskih vrst v okolici ustanove.
    • Popis živalskih vrst v in ob izbranem vodnem telesu.
    • Opazovanje živali skozi letne čase (številčno beleženje).
    • Izdelava zemljevida okolice šole s popisom živalskih vrst.
    • Čistilna akcija vodnega telesa (brežina potoka, mlake, ribnika).
    • Pogovor o aktualnih temah o izumiranju določenih vrst živali (raziskovanje po spletu, iskanje
    • aktualnih novic, spoznavanje izbrane ogrožene živalske vrste, ozaveščanje ostalih o izumiranju določenih vrst živali).
    • Opazovali in beležili bomo vremenska stanja. Spoznavali najpogostejša drevesa v okolici šole. Prepoznavali in opazovali rastline v okolici šole. Obiskali gozd. Opazovali rastline, izdelali herbarija.
    • Posvojitev vodnega telesa: Skupaj z učenci bomo izbrali lokalno vodno telo (npr. mlako, potok) in izvedli čistilno akcijo brežine ter vode. To vključuje odstranjevanje odpadkov ter čiščenje obrežij.
    • Opazovanje živalskega in rastlinskega sveta: Učenci bodo opazovali in beležili rastlinske in živalske vrste, ki živijo ob vodnem telesu. (Vključili bomo opazovanje skozi vse letne čase, da bodo učenci lažje razumeli sezonske spremembe).
    • Izdelava plakatov in fotografij: Učenci bodo fotografirali rastline in živali, ki jih bodo opazovali, ter nato pripravili plakate s predstavitvijo teh vrst.
    • Spremljanje sprememb skozi čas: Učenci bodo opazovali spremembe v rastlinstvu in živalstvu skozi mesece in letne čase, pri čemer bodo zapisovali podatke in primerjali, kako se ekosistem spreminja.
    • Raziskovanje ogroženih vrst: Pogovor o vrstah, ki so zaradi podnebnih sprememb ali drugih dejavnikov ogrožene, in raziskave o tem, kako jih lahko zaščitimo.

    Ohranjanje vode: Z učenci bomo raziskovali o pomenu varčevanja z vodo in se pogovorili o kroženju vode v naravi ter o posledicah onesnaževanja vode.

    Accessibility
    Osnovna šola Leona Štuklja Maribor
    Privacy Overview

    This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.